Strategi Pembelajaran Bahasa Arab (Sebuah Ikhtiar untuk mewujudkan INKAFA sebagai Center of Arabic and Turath Development)
Abstract views: 299
,
PDF downloads: 244
Abstract
Perguruan Tinggi Agama Islam (PTAI) merupakan Center of Knowledge khususnya pengetahuan keagamaan, lebih khusus lagi PTAI merupakan center of Islamic Knowledge, penguasaan pengetahuan keislaman membutuhkan berbagai device supporting diantaranya pengetahuan bahasa asing, sehingga pengetahuan tentang bahasa asing merupakan kapital yang sangat berarti, apalagi bahasa Arab merupakan bahasa pengantar sebagaian besar khazanah pengetahuan keislaman. PTAI sepatutnya beroreintasi pada kedalaman kajian keislaman bukan hanya melakukan kajian yang sederhana, maka kedalaman kajian keislaman akan mudah terwujud dengan penguasaan bahasa Arab. Untuk mewujudkan penguasaan bahasa Arab yang ideal perlu dilakukan penguatan pembelajaran bahasa Arab dan strategi-strategi cerdas
Downloads
Download data is not yet available.
Published
2017-02-25
How to Cite
Nahdly, M. A. (2017). Strategi Pembelajaran Bahasa Arab (Sebuah Ikhtiar untuk mewujudkan INKAFA sebagai Center of Arabic and Turath Development). MIYAH : Jurnal Studi Islam, 11(1), 113-132. https://doi.org/10.33754/miyah.v11i1.9
Issue
Section
Articles
Copyright (c) 2017 MIYAH : Jurnal Studi Islam
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
- All the material contained in this site are protected by law. Prohibited cite some or all of the contents of this web site for commercial purposes without the consent of the board of editors of this journal.
- If you find one or more articles contained in Miyah that violate or potentially violate copyright you own, please report it to us, via email at priciple Contact.
- Formal legal aspects of access to any information and articles contained in this journal site refers to the terms of the license Creative Commons Attribution (CC BY).
- All information contained in the nature of Academic Miyah. Miyah not responsible for any losses incurred karana misuse information from this site.